Nagyjából két évvel ezelőtt a Chrome és Firefox legnépszerűbb beépülőjének készítői meglehetősen nagy vihart kavartak, ugyanis beépítették az AdBlock Plus kiterjesztésbe a nem tolakodó hirdetések megjelenítésének lehetőségét. Alapértelmezett beállítások mellett az opció be van kapcsolva, így nagyon ritkán megjelenhet néhány reklám a felhasználóknál.
Az osztrák Horizont beszámolója szerint a nem tolakodó hirdetések rendszere konkrétan azért került be a beépülőbe, mert többek közt például a Google-nek nem igazán tetszett a blokkolás, így hajlandó volt valamennyit csendben fizetni, hogy egyes hirdetései mégis megjelenhessenek. Talán ez lehet az egyik oka, hogy a fejlesztők pont akkoriban létrehozták az EYEO névre keresztelt cégüket, amelynek a közösségi adományozással is támogatható AdBlock Plus az egyetlen ismert terméke. A weboldaluk alapján több is van nekik, de ezekről semmiféle információ sem található, amely felveti a kérdést, hogy miként próbálják ezeket értékesíteni.
A MobileGeeks portál német kiadásának június végi beszámolója szintén érdekes olvasmány: az oknyomozás szerint a bő két tucat főt foglalkoztató EYEO vezetőségéhez tartozó személyek mind rendelkeznek üzemeltetőként vagy befektetőként hirdetőipari szálakkal, ráadásul az úriemberek érdekeltségeivel mind nagyvonalúan bánik az AdBlock Plus opcionálisan letiltható fehérlistája.