A harmadik negyedévben is folytatódott a digitális személyi titkárok (PDA) eladásának csökkenése világméretekben, miután a hasonló funkciókat kínáló mobiltelefonok elviszik a piac egy részét.
A globálisan eladott PDA-k száma 0.2 százalékkal, 2.52 millióra csökkent, s ezzel már a nyolcadik negyedévben csökken folyamatosan (éves összehasonlításban) a forgalom. A pangás még ennél is súlyosabb lett volna, ha a HP nem frissíti termékcsaládját olcsó PDA-kkal, és nem kínál operációs rendszer frissítéseket installált bázisának, állapította meg a Gartner. A HP öt új modellt vezetett be a kérdéses időszakban,és éves összehasonlításban 98.5 százalékkal növelte eladásait.
A Palm volt ennek a negyedévnek is a piacvezetője 34.2 százalékos részesedésével és 861.500 eladott modelljével. A Sony a harmadik 10.1 százalékos részesedéssel és eladott 255.360 készülékével, bár ez 24.1 százalékkal kevesebb PDA-t jelent, mint egy éve. Eközben az újonc Dell 5.5 százalékos részesedést szerzett 137.400 készülékével. A cég tavaly év végén jelent meg a PDA piacon, és azóta lelépte a Toshibát és a RIM-et - annak ellenére, hogy hosszú távon nem lát nagy lehetőségeket a piacon. A Gartner szerint a PDA piacot a jövőben is hátráltatni fogja az a tény, hogy az eszközök 70 százalékát a fogyasztók vásárolják, és nem cégek. Az új mobiltelefonok határidőnapló és címjegyzék funkciója szintén rontja a PDA piac részesedését.
Okos mobilok kontra PDA-k
Hirdetés
Hirdetés