Az RNV nevű német közlekedési társaság próbaprojektjében a kanadai Bombardier PRIMOVE töltési technológiájával szerelte fel két, Mannheimben futó járművét. A töltés azonban nem a végállomáson történik, hanem az egyes buszmegállókban: az aszfaltba épített rendszer addig tölti a busz akkumulátorát, amíg az utasok fel- illetve leszállnak.
A technológia előnye, hogy ezentúl kisebb akkumulátorok is elegendőek lesznek a buszok meghajtására, hiszen a folyamatos, megállónként való töltés következtében nincs igazán esély arra, hogy túl korán lemerüljenek az áramforrások.
A Karlsruhe Institut Für Technologie (KIT) segítségével üzembe állított próbahálózat megmutatja majd, hogy mennyi esélye van egy ilyen módszer elterjedésének, illetve milyen javításokra van még szükség a tökéletessé tételéhez, de arról nincs információ, hogy az akkumulátorok meddig bírják majd az állandó töltést. Egy biztos: ezek vélhetően néhány évente sorra kerülő cseréje még mindig gazdaságosabb és környezetkímélőbb megoldás, mint ha a jó öreg, benzinzabáló buszokat tartaná a vállalat a flottájában.
A 2014 második negyedévében induló, egy éven át fejlesztéseket a német közlekedési minisztérium 3,3 millió euróval, azaz majdnem egymilliárd forinttal támogatja. Nem ez azonban az egyetlen rendszer, ahol a németek vezetéknélküli elektromos jármű-töltést használnak, egy hasonló projekt autókkal már több, mint egy éve fut Berlinben. A jövőben tehát elektromos autókkal (az Apple-rajongók természetesen az iCar-ral) jár majd mindenki, a tömegközlekedést pedig elektromos buszokkal oldjuk majd meg. A régi, klasszikus autókra vágyóknak pedig még mindig környezetbarátabb megoldást kínálhat a fosszilis energiahordozók helyett biomassza-alapanyagokból, vagy épp energianövényekből készített benzin, amelyet a Google például már négy hónapja tesztel.