Az Ipsos 24 országban végezte el azt a felmérését, amelyben arra volt kíváncsi, hogy az emberek a személyes vagy az online vásárlást részesítik-e előnyben. Noha a webes bevásárlás a világon mindenhol egyre kedveltebb, a többség, a megkérdezettek 56 százaléka még mindig személyesen szeret jobban a kosarába pakolni, a tömeg és az esetleges rossz idő ellenére is.
Bár ma már tabletről és okostelefonról is egyszerűen rendelhetünk sok áruházból, a hazai felhasználóknál az e-shopping még mindig nem divat: a vizsgált országok közül Magyarország lett a legkonzervatívabb. Hazánkban az emberek 79 százaléka inkább személyesen vásárol.
A leginkább a webes shopping felé tartó országok között Brazília, Oroszország, valamint India és Kína szerepelnek. A kutatások eredményei szerint ezeken a helyeken 50-50 százalék az online és a személyes vásárlás népszerűsége.