A RIAA egy új jelentést tett közzé az amerikai zeneipar állapotáról. Ez alapján az amerikaiak egyre jobban szeretik a streaminget, viszont a hagyományos letöltések kárára. A streamingszolgáltatók árbevétele az idei első félévben 28 százalékkal, 859 millió dollárra emelkedett. A kategóriában olyanok szerepelnek, mint a Pandora, a Spotify, a Beats Music vagy éppen a Vevo és a YouTube.
A digitális letöltések utáni árbevétel eközben 12 százalékkal csökkent 6 hónap alatt, 1,3 milliárd dollárra. A digitális formátumok után befolyt pénzmennyiség nagyjából azonos volt, mint egy évvel korábban, ugyanis összesítésben 2,2 milliárd dolláron alakult. A streaming azonban a teljes bevételek 27 százalékát tette ki, pedig ez az arány fél éve 20, 2007-ben pedig 3 százalék volt - a fizikai eladások pedig már alig tesznek ki 28 százalékot. A legnagyobb ütemben - 57 százalék mellett - a hirdetésekkel támogatott ingyenes streaming tör az egekbe, ellenben itt csak "kicsi", 165 milliós árbevételről lehetett beszélni. Az előfizetéses szolgáltatások 23 százalékkal lettek keresettebbek, és 371 milliós bevételt generáltak.
Sokan félnek attól a váltástól, ami a zeneipar számára kinéz. Úgy tűnik, a zenét sok évtized után inkább eszközként értékesítik a jövőben. Elég lesz befizetni az előfizetési díjat vagy meghallgatni a reklámokat, és jöhet digitális formában a végtelen streaming.