A Google Bendi névre keresztelt szolgáltatás egy adott városban található üzletek, szolgáltatók között kutat és a találati eredményeket a térképen is megjeleníti. Máris több mint 100 kínai város üzleteit, szolgáltatóit tartalmazza, noha térképes találati eredmények még csak 70 településhez kérhetők le.
A Google rendkívüli figyelmet fordít a világ legnépesebb országának piacára, főleg mióta nemrégiben kiderült, hogy Kínában a vállalat csak a második legnépszerűbb kereső a helyi Baidu mögött. A pekingi székhelyű China Internet Network Information Center (CNNIC) kutatása alapján a Baidu.com nem kevesebb mint 10,8 százalékponttal 52 százalékra növelte részesedését a világ legnépesebb országának keresőpiacán. A Google hat hónappal ezelőtt még vezetett, részesedése mostanra azonban 33 százalékra zsugorodott.
A CNNIC felmérése ugyanakkor azt találta, hogy a Baidu felhasználói többségében fiatalok, jellemzően diákok, a Google-t preferáló internetezők ezzel szemebn idősebbek, jobban képzettek és magasabb jövedelemmel rendelkeznek.
A CNNIC statisztikái alapján Kínában 103 millióan interneteztek júniusban, ezzel a második legnagyobb netes társadalmat alkotva az Egyesült Államok mögött. Más források ennél magasabb számról beszélnek, egyes becslések szerint már tavaly év végén is 120 millió kínai használta a világhálót. A különböző statisztikákra magyarázat lehet az eltérő metodika, mint például a rendszeres internetező definíciója, vagy a mintavétel reprezentativitása, nagysága.
A Baidu.com a Google kínai tükörképe, az amerikai példát követve hasonlóan a keresésre összpontosít, minimalista nyitóoldala a google.comot idézi. Az alig ötéves baidu.com a cég állítása szerint a világ hatodik leglátogatottabb oldala - köszönhetően a több mint százmillió kínai netezőnek. A Google tavaly 2,6 százalékos részesedést vásárolt a vállalatban, amit követően sokan teljes felvásárlást vártak, ez azonban nem következett be.