A legújabb piaci trend szerint minél nagyobb a hirdetés, annál jobb: ezt bizonyítja a nyitólap helyett betöltődő, úgynevezett interstitial hirdetések ma tapasztalható elterjedtsége. A hagyományos (468×60 pixeles) banner - bár még a leggyakoribb hirdetési forma - folyamatosan veszít értékéből, s egyre kevesebben vásárolnak ilyet.
A címoldalakon elhelyezett, vagy a hírekbe ágyazott reklámfelületek nagyon kapósak évek óta. Az utóbbi években váltak különösen népszerűvé a multimédiás hirdetések, amelyek bonyolultabb flash animációt vagy videót jelenítenek meg, esetenként pedig hagyományos reklámfilmekkel is találkozhatunk. A technika azt is lehetővé teszi, hogy a felhasználó hozzáférését, hardveres infrastruktúráját figyelembe véve olyan hirdetés jelenjen meg, amelyet az biztosan meg tud nézni. Például egy betárcsázós internettel rendelkező felhasználó amúgy is alacsony sávszélességét nem terheli videóhirdetéssel. Kiválóan működik a gerilla- és a vírusmarketing is. Olcsó eszközökkel és egy kis kreativitással tömegeket lehet megmozgatni. Köztudott, hogy az emberek többsége szeret játszani, és akár egy céges bögréért is versenyre kel. A vírusmarketing lényege, hogy a reklámanyag terjesztését a felhasználókra bízzák. Ez olyan információ (kép, animáció, videó) közkézre bocsátásával érhető el, amely annyira érdekes vagy látványos, hogy a felhasználók másoknak is meg akarják mutatni, ezért továbbküldik azt. Talán nem véletlen, hogy egyre több vállalat jelenik meg valamilyen humoros reklámfilmmel a YouTube-on.