Jövő év elején New Yorkban, San Francisco-ban, Chicago-ban és Bostonban útjára indítják a mobiltelefonokra és más vezeték nélküli eszközökre tervezett első reklámkampányokat, főleg azzal a céllal, hogy felmérjék: hajlandóak-e az emberek elfogadni a privát szférájukba ilyen mélyen behatoló hirdetési módszereket?Mégsem a DoubleClick az első cég amely ebbe a kísérletbe vág. A WindWire nevű cég egy ideje már e módon győzködi a közönséget annak hasznáról, ha a Carolina Hurricanes nevű NHL csapatot támogatja. A csapat számára franchise jogot bérlő cégnél elismerik, hogy egyelőre fogalmuk sincs, hogy volt-e értelme mobil hirdetéseket feladni, hiszen ez majd a hosszabb távon növekvő jegyeladásokból derül ki. A hirdetések mindenesetre lehetőséget adnak a telefontulajdonosoknak, hogy egy ikonra kattintva azonnal kapcsoltba kerüljenek egy, a jegyeladásokat intéző call-centerrel.
Az IDC egy fókuszcsoportos felmérésben kimutatta, hogy az emberek nagyon nyitottak az internetes és "vezeték nélküli" hirdetésekre, amíg az a számukra ingyenes. Az Ericsson már tavaly nyáron Svédországban készített egy hat héten át tartó felmérést ötezer mobil-előfizető körében, akiknek mintegy százezer üzenetet postáztak ki, köztük hirdetéseket is. A ez eredmények összegzése azt adta, hogy az emberek meglehetősen fogadókészek voltak a hirdetésekre. A résztvevők több mint 60 százaléka szívesen vette a fogyasztói profiljának megfelelő hirdetéseket, s másik 20 százalék további információkat kért a szolgáltatásról.
Vannak azonban, akik azt hangoztatják, hogy a mobilhirdetések koncepciója nem működőképes. Sok médiaelemző szerint a potenciálisan meglévő sokmilliárd dolláros mobil alapú hirdetési világpiac csak ígéret marad, ha a vállalatok nem lesznek képesek megtalálni az utat, amelyen személyre szabhatják a hirdetésekben megfogalmazott üzeneteket. Hogy kinek lesz igaza, arra a választ, mint mindig, a választ ezúttal is az idő adja meg. Ám ezúttal valószínűleg nem túl sok idő.
A DoubleClick a többit elmeséli
Jönnek a mobil hirdetések?
Hirdetés
Hirdetés