Több mint öt éve annak, hogy a Google nem kínál applikációkat és szolgáltatásokat Kínában, mivel nem fogadta azt a feltételt, hogy a hatóságok kérésére cenzúráznia kell a keresési találatokat. Az eltelt idő alatt az Androidos eszközök világszerte a legnépszerűbbek lettek, az 1,3 milliárdos országban azonban továbbra sem ismerik a Gmail-t vagy a YouTube-ot, hanem helyi alternatívákat használnak.
A Reuters jelentése szerint a helyzet nemsokára megváltozhat, a Google februárban, a Kínai Újév után elhozhatja a lokalizált Play Store-t. Ez természetesen óriási célközönséget és bevételt jelenthet, az esetleges sikeres rajt után pedig további alkalmazások és szolgáltatások is érkezhetnek. A Google viszont olyan kompromisszumokat kötött, amire sokan talán nem számítottak.
A kínai Play Store aláveti magát a kínai törvényeknek, és nem áll kapcsolatban a nemzetközi verziókkal. A gyakorlatban ezzel kérdésessé válik, hogy a nyugati fejlesztők termékei eljuthatnak-e erre a piacra, és az is valószínű, hogy csak a hatóságok által engedélyezett applikációk kerülhetnek majd be a kínálatba. Mindeközben az sem biztos, hogy mennyire sikerül megszorongatni az időközben rendkívül népszerűvé váló helyi szolgáltatásokat, például a Baidu keresőt vagy a Youku és Tudou videómegosztókat.