Az egyezség értelmében az OptInRealBig.com összesen hétmillió dollár kártérítést fizet és többé nem küld ki kéretlen reklámleveleket.
Richter egy telefoninterjúban azt nyilatkozta a Wall Street Journal üzleti lapnak, hogy a jövőben csak olyanoknak küldenek e-mailben reklámot, akik kifejezetten kérték azt. A redmondi vállalat még 2003 végén, az amerikai spamtörvény életbe lépésekor perelte be az OptInRealBig.com céget a New York-i kerületi bíróságon azt állítva, hogy a vállalatól származó reklámüzenetek törvénysértők. Az alperes tagadta ezeket a vádakat. A megegyezés kapcsán Smith elmondta, hogy a kéretlen reklámok elleni legjobb fegyvernek a spamszűrők bizonyultak, de a jogi lépések is hatásosak.
Brad Smith, a Microsoft vezető jogásza elmonta, a peren kívüli megállapodás keretén belül kapott 7 millió dolláros összegből 1 millió dollárt a jogi kiadások fedezésére fordítanak, további 1 millió dollárból számítógépeket vásárolnak New York-i közösségi házak számára, a fennmaradó 5 millió dollárt pedig a számítógépes bűnözés elleni fellépésre fordítják.
Annak ellenére, hogy az IT-biztonsági vállalatok hatalmas erőfeszítéseket tesznek, hogy az e-mail szervereket és a magánpostaládákat megtisztítsák a kéretlen levelektől, 2005 első felében tovább növekedett a spamek száma. A levélszemét ma már a globális e-mail forgalom 85 százalékát teszi ki - derül ki az F-Secure biztonsági cég által közzétett jelentésből.
A redmondi cég adatai szerint az MSN- és Hotmail-felhasználók postaládájába érkező levelek 90 százaléka kéretlen reklám. A Microsoft az elmúlt évek során több jelentős spamküldőt is beperelt, amikor az érkező levelek valósággal eltömték a Hotmail-felhasználók postaládáit. A cég a jogi eszközök mellett azonban a technológia eszközeivel is harcol a spam ellen, feltett szándéka hogy az év végére bevezeti a sok vitát kiváltó Sender ID spamellenes megoldást.
A Sender ID keretrendszerrel az elektronikus levelek címzettjei megbízható információt kaphatnak arról, hogy a hozzájuk eljutott levelek honnan érkeztek, ugyanis a levelek továbbítása előtt a levelezőszerverek DNS-alapú hitelesítést végeznek. A módszer alapvetően megváltoztathatja a manapság használatos spamellenes megoldásokat, amelyek a kéretlen leveleket elsősorban a tartalom alapján szűrik.
A Sender ID alapjául szolgáló technológiát a Microsoft fejlesztette ki. Szkeptikus vélemények szerint azonban a Sender ID még nem egy széles körben elfogadott szabvány, ennek ellenére a Microsoft - piaci erejét kihasználva - le akarja azt erőltetni az egész iparág torkán. A Microsoft a viták ellenére kitart a Sender ID mellett, ami azt jelenti, hogy az MSN és Hotmail levelezők az év végétől már spamként azonosítják azokat az üzeneteket, amelyek nem tartalmazzák a Sender ID-t.