Október 1-től már az üzleti ügyfelek is rendelhetik a SoftBank saját érzelmekkel rendelkező intelligens robotját, Peppert.
Pepper a múlt hónapban lett elérhető a fogyasztók számára. 9000 dollárért cserébe képes elemezni a gesztusokat, hanglejtéseket, kifejezéseket. Egy felhőalapú mesterséges intelligencia gyakorlatilag mindent felfog abból, ami a robot környezetében történik.
Pepper ezen felül képes teljesen önálló módon érzelmek generálására, miután a fedélzeti kamerák, szenzorok és gyorsulásmérők adatait feldolgozta. Sír a gazdája? Hülyéskedik egy kicsit. Csomag jött? Majd ő viszi. Lánykérés? Hurrá!
Az üzleti Pepper 36 hónapra lesz kölcsönözhető, előretelepített appokkal. A márkák teljesen testre szabhatják, és Pepper oda tud majd menni bárkihez, majd kérdéseket feltenni, véleményeket kérni, képviselni egy terméket. Mivel elemzi a vele szemben álló embereket, ezért marketingesnek is páratlan.
Peppernek hála a cégek számára lehetővé vált, hogy egy csapat ügyfélszolgálatos robotot állítsanak hadrendbe. Egyelőre csak Japánban örülhetnek az érzelmes robotnak, ugyanakkor az Alibaba és a Foxconn egy hónapja 236 millió dollárt pumpált a SoftBank robotos részlegébe, így elkerülhetetlen a világszintű letámadás.