Már hónapok óta szállingózik a pletyka, miszerint a tinédzserek körében a Facebook valószínűleg már túl van a népszerűsége csúcsán. Az adatok alapján a közösségi portált sikerre vivő korosztály egyre inkább az alternatív közösségi és kommunikációs szolgáltatások – például Twitter, Instagram, WhatsApp, Snapchat – felé fordul.
Egy EU-s támogatásból megvalósult brit kutatás pár nappal ezelőtt publikált konklúziója szerint a trend valós, viszont nem sok köze van például a Facebookon szerzett rossz tapasztalatokhoz, vagy éppen a portál sokat kritizált szerződési feltételeihez: a 16-18 éves korosztály távozásának fő oka, hogy már a szüleik is használják azt.
„Nem lehetsz fiatal és szabad, ha a szüleid látják az összes nevetlenséged. A fiatalok törődnek az ismerőseik számára mutatott képükkel, továbbá a velük kapcsolatos státuszukkal, így a Facebook nem király többé” – írja Daniel Miller, a University College London kutatást levezénylő professzora.
A tinik távozása nem feltétlenül probléma a Facebook számára, ugyanis Mark Zuckerberg éppen aktuális álláspontja szerint a céljuk a világ legjobb újságjának létrehozása, ezért is próbálják a cikkek javára háttérbe szorítani a kevésbé magasröptű tartalmakat a hírfolyamban. Az efféle információk a tinik jókora táborát ugyan nem kötik le, viszont a felnőttek számára idővel kiváló ismeretszerzési csomóponttá válhat a szolgáltatás.
(Forrás: Wired, The Conversation | Fotó: State Farm)