Az üzleti megoldást tekintve nem ez az első ilyen jellegű kezdeményezés, hiszen a Sony és a Time Warner már közösen működtet egy hasonló elveken szervezett offline vállalkozást, a Columbia House lemezklubot. A Universal és a Spny úgy véli, hogy az új csatorna bevezetésével a két márka a világ lemezeladásainak felét szerezheti meg. A terv tán merésznek tűnik, de semmiképpen sem lehetetlen, hiszen a két cég együttes részesedése a világpiacon 40 százalék. Eközben a Bertelsmann is gőzerővel igyekszik a Napster szalonképessé tett rendszerének használatához partnereket találni. Elébb e munka elvégzésére 60 millió dollárt adott a Napsternek, majd a zenecserélő rendszer a német médiakonszernnel a háta mögött egymilliárd dollárt ajánlott az őt perelő versenytáraknak. Hogy ezt kurtán elutasították, azt alighanem jelentős mértékben megmagyarázza a most debütáló Duet.
Duet: avagy a Vivendi Universal és a Sony céget alapít a Napster ellen
Hirdetés
Hirdetés