Az sem sokkal jobb, ha ugyanezt a feladatot a kártyagyártókra bízzák. Mindketten saját kezükbe vették a meghajtóprogramok fejlesztését, és ennek eredménye ma a ForceWare (korábban Detonator), valamint a CATALYST. Cikkünk az utóbbi lehetőségeit mutatja be.
A grafikus kártyák meghajtóprogramjának elsődleges feladata, hogy hidat képezzen a kártya és az operációs rendszer között, lehetővé tegye a megfelelő felbontás, színmélység, képfrissítési frekvencia beállítását - tehát nagyjából mindazt, amit a Megjelenítés tulajdonságai panel Beállítások fülén találunk. Rendkívül komoly szerepe van továbbá a háromdimenziós látványvilág kialakításában. Bár a kártya az utasításokat az éppen futó programtól -- az esetek többségében valamilyen játéktól - kapja, a meghajtó beállításai között olyan kapcsolókat találunk, amelyekkel számos különböző módon befolyásolhatjuk a képminőséget, és ezáltal kártyánk teljesítményét is.
A teljes cikk Mesterfogások - Az ATI CATALYST finomhangolása - KATALIZÁLJUNK! címmel a 2004. decemberi számunkban olvasható.