A Matrox Parhelia-512 GPU új grafikus minőséget ígér, páratlan teljesítménnyel egyetemben. A Parhelia-512 80 millió tranzisztorból fog állni, 0.15µ gyártástechnológiával készül, valódi 256 bites DDR memória kezelése több mint 20 gigabyte adat mozgatását teszi lehetővé másodpercenként. A Matroxnál – mint azt már megszokhattuk – nagyon nagy erőfeszítéseket tettek a grafikai minőség, a látvány eddig soha nem látott magasságokba emelésére.
Megváltoztatták a színkezelést, nem csatornánként 8 bittel dolgoznak, hanem 10 bittel, új textúra filterezési metodikákat fejlesztettek ki (64 Super Sample Texture Filtering). Kidolgozták a „Hardware Displacement Mapping” technológiát, mellyel fantasztikus térbeli hatás érhető el. Természetesen továbbfejlesztették az „Antialiasing” technológiákat is.
A Parhelia-512 egyik aktuális, a ma játékait érintő újítása, hogy egy órajel alatt egy pixelre négy textúrát is képes feszíteni, ami éppen kétszer annyi, mint a vetélytársaké.
Aggasztó lehet, hogy a gyártási eljárás, nevezetesen a 0.15µ kicsit elavultnak tűnik. A hatalmas tranzisztorszám nyilván fog nehézségeket okozni.
A MAtrox továbblépett a DualHead technológiáról és az új kártya immár három megjelenítőt is képes lesz egyidőben kezelni, hogy kiterjeszthessük asztalunkat. A felbontást illetően érdemes megemlíteni, TripleHead alkalmazása esetén minden monitoron 1280x1024 pixel a maximális felbontás, azaz a összesen 3840x1024 pixel.
A Matrox új kártyája rendkívül ígéretes, jó lenne mihamarább kézbe venni, és persze többet tudni a működési frekvenciákról, árról. Na és persze a teljesítményről.
Bemutatkozott a Matrox Parhelia™-512
Hirdetés
Hirdetés