A Network World beszámolója alapján a Google új típusú hirdetéseket kezdett tesztelni az Egyesült Államokban, a banneres típusú reklám esetében a keresési találatok felett nem szöveges linkek jelennek meg, hanem egy jókora képpel illusztrált doboz.
A reklám vizuálisan megkülönböztethető a találatokról, azonban a jelenlegi sárgás doboznál függőlegesen jelentősen több helyet foglal, így érdektelenség esetén többet kell lefelé görgetni a kereső eredményeihez. A hirdetési forma elméletileg csak márkanevekkel lesz „kompatibilis”, így a széles körű bevezetése esetén sem lesz feltétlenül zavaró.
A jelenleg Yahoo!-nál vezérigazgatói tisztséget betöltő Marissa Mayer a Google Search fejlesztését felügyelve még 2005-ben határozottan elutasította az efféle reklámok keresőben való megjelenítését, ám azóta sok víz lefolyt a Dunán.
(Képek: Network World, Bob Lee / Flickr)