Hirdetés

Atléták és izomagyúak - Detroit érdekességei



|

Többek között megokosodott amerikai, haragos japán és közutas színben pompázó koreai autó is kellette magát a tengerentúlon.

Hirdetés

Az autózást és az autókat kedvelő emberek minden évben várják a különböző autószalonokat, legyen az Tokióban, Genfben, Frankfurtban vagy éppen a lassanként szellemvárossá váló Detroitban, ahol egykor talán még a csapból is motorolaj csepegett. Most éppen utóbbiban zajlik az idei North American International Auto Show, vagyis röviden NAIAS, de akit esetleg érdekelnek korábbi rendezvények, azok kattintsanak a tokiói, vagy a frankfurti kivonatunkra.

Hirdetés

A Detroitban felvonultatott járművek közül teljes mértékben a teljesség igénye nélkül válogattunk, de így is befért az amerikai izomvonal, valamint a japán rizsrakétaság, nem is beszélve a koreai Kia négykerekűjéről, ami olyan, mintha még nem teljesen vedlette volna le a lárva testet.

Kezdjük hát a sort a rendezvénynek helyt adó város autógyárának termékével, vagyis a General Motors által bütykölt Chevrolet Corvette Z06-tal, melybe annyi erőt tuszkoltak, ami mifelénk elég lenne 5 családi kombinak is. A 6,2 literes V8 ugyanis 625 lóerős, amihez 816 Nm jár, ez pedig messze több, mint amivel az első kanyarban simán beeshetünk a szántásba, de azért szívesen kipróbálnánk mondjuk egy 10 hektáros betonplaccon, ahol sehol egy kátyú, vagy útszéli fa.

A Z06 nyomatéka meghaladja a Ferrari 458-ét, a McLaren 12C-ét, és a Viperét is. Ilyen paraméterekkel sejthető, hogy a 335/25ZR20-as gumikat sűrűn kell majd cserélgetni, de majd csak 2015-től, mert a gyártó szerint addig kell várniuk a potenciális vásárlóknak, hogy a birtokukba kerülhessen egy ilyen szörnyeteg.

Ezzel a lendülettel pedig ugorjunk is a japán luxushoz, amit cikkünkben az Infiniti és az általa létrehozott Q50 Eau Rouge képvisel, ami laza kézmozdulattal int be a BMW és a Mercedes által teljesítményre hangolt szedánoknak. Na, nem mintha azok nem lennének jó gépek (dehogynem!), csak most azért az Infiniti is nagyot villantott.

Mivel még csak egy koncepcióról van szó, azt nem tudni, hogy amennyiben sorozatgyártásba kerül, pontosan milyen motor hajthatja, de a gyártó szerint 500 lóerő körüli erőforrásra gondoltak, ami akár a Q50 módosított motorja is lehet. Sőt, akár még a Nissan GTR 545 lóerős, ikerturbós V6-osa is szóba jöhet, ami már bizonyított.

 
 

A Ford sem maradt távol a rendezvénytől, ők a megújult és megokosodott F150-et mutatták be, ami ránézésre olyan, mint a hétvégi diszkó egyszeri kidobója, vagyis szép nagy és nem is várunk tőle mást, minthogy utat törjön magának a tömegben. Ám a Ford a legmenőbb anyagokból és cuccokkal építette meg a járművet, így például megújult a létraalváz, ami kapásbók 318 kilogrammos súlycsökkenést eredményezett, miközben a szilárdság nőtt.

 

A 2,7 literes EcoBoost motor kapott Start-Stop rendszert, míg a sofőr munkáját a 360 fokban elhelyezett kamerarendszer segíti. A 110 voltos, 400 wattos csatlakozók révén akár elektromos eszközök és szerszámok gyors töltésére is lehetőség nyílik, de van még holttérfigyelő, sávtartó és adaptív elektronika, valamint egy nyolchüvelykes LCD infotainment rendszer is helyet kapott.

A Toyota a jövő dizájnját kívánta bemutatni az FT-1-gyel, mely valóban szokatlan formai jegyeket hordoz magán, legalábbis a japán gyártóhoz mérten mindenképpen. Egyfajta jelzés is ez egyben azzal kapcsolatban, hogy a Toyota a biztonságos és európai szem számára semmilyen különleges érzelmet kiváltani nem képes irányvonaltól elmozdul valami olyan felé, ami lázba hozza az embereket, bár azért volt ilyen már korábban is, mondjuk a Toyota Supra, a Celica, vagy a 2000GT képében. Hű, hogy azokat de szerettük!

Arról jelenleg még nincs információ, hogy a meggyőző külső milyen szívet takar, de az szinte biztos, hogy a motor a hátsó tengelyt hajtja, de aki nem tud várni, az nyugodtan kipróbálhatja a Gran Turismo 6-ban.

 

A sort a Kia GT4 Stinger zárja, mely egy igen érdekes koncepció a koreai gyártótól, mely az elmúlt időszakban jobbnál-jobb koncepciókkal kápráztatta el a közönséget. Nincs ez másként most sem, ugyanis a közutas színekben pompázó sportgép megtartja a márkára jellemző hűtőrácsot, de egyébként minden ízében dinamikus és érezni, hogy hajtásra termett.

Súlyeloszlása 52/48 a front javára, így ennek és a 2618 milliméteres tengelytávnak, valamint a 1889 milliméteres szélességnek köszönhetően meglehetősen stabil szekér lehet, amikor a kétliteres négyhengeres belendíti a maga 315 lóerejével. Azért vannak, akik szerint a formát szokni kell, de ízlésről egyébként sem vitatkozunk, bár szerintünk is van valami furcsaság a vonalakban, főleg ami az orrát illeti. Kicsit olyan alienes, de oda se neki.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.