Az elsőbe azok a kártyabirtokosok kerültek, akik ugyan rendelkeznek valamilyen műanyag lapocskával, de inkább személyi- és áruhitelekhez folyamodnak rendszeresen. A másodikba kizárólag betéti-, a harmadikba az aktív hitelkártya birtokosok kerültek. Míg a hitelplasztikok termékelőnyeinek megnevezése - eltérő csoport-hangsúlyokkal ugyan - de nem jelent gondot a fogyasztóknak, a hitelkártya igénylésének feltételei a többség számára továbbra is homályosak– mutat rá a MasterCard Europe kártyatársaság legfrissebb hazai hitelkártyákkal kapcsolatos felmérésében.
Három lakossági célcsoportba sorolta be a MasterCard Europe kártyatársaság a hazai plasztikbirtokosokat. Hitelkártya ismereteiknek változását 2004-ben annak figyelembevételével mérte le, hogy a plasztik birtokosa rendszeres hitelkártya használó-e, csak betéti plasztikbirtokos, illetve – bármely plasztikkal rendelkezzen is – inkább áruhitelt vagy személyi kölcsönt kér bankjától.
A hitelhez jutás különböző módjai közül az áruhitelt és a személyi kölcsönöket legtöbben az e konstrukciók rendszeres használói említették először, míg a betéti kártyabirtokosok közül a többségnek a személyi kölcsönök jutottak eszükbe, melyet az A/B/C hitelkonstrukciók követték. A hitelkártya birtokosok csoportjában toronymagasan a plasztik nyújtotta hitel-lehetőség végzett az élen, melyet 57%-ban az áruhitel, és 50%-ban a személyi kölcsön követett.
A hitelkártya előnyeit firtató kérdésre a leghelyesebben a hitelplasztikok rendszeres használói adtak választ. 19%-ban a kamatmentes időszak kihasználását, 19%-ban a banki, azaz nem saját (megkeresett, nyereségből elért) forrás-bevonást, és 14%-ban a hitel lehetőséget jelölték meg vonzó tulajdonságként.
Átalakuló hazai hitelkártya ismeretek
Hirdetés
Hirdetés