Helyesbítés: a magyarországi Philips tájékoztatása szerint nem kívánják teljesen elhagyni a fogyasztói piacot, ugyanis a kisháztartási, szépségápolási, babaápolási termékeik továbbra is elérhetőek maradnak, Philips márkanév alatt.
Nem is olyan régen kevesen hittek a fülüknek, amikor meghallották, hogy a Kodak elhagyja a fényképezők piacát. Újabb meghökkentő hír következik: a holland Philips úgy döntött, kivonul a fogyasztói eszközök piacáról.
Az elmúlt 80 évben a gyártó televíziókkal, mobiltelefonokkal és más termékekkel foglalkozott, a jövőben azonban kizárólag orvosi felszerelésekre és világítási eszközökre koncentrál majd. A tévékkel, telefonokkal és egyéb elektronikai eszközökkel foglalkozó minden felszerelését és tulajdonát eladta a japán Funai vállalatnak.
Ez azt jelenti, hogy a jövőben Philips márkanév alatt sem fülhallgatót, sem hangszórót, sem médialejátszót, sem tévét, sem monitort nem találunk majd, de semmilyen más audio- vagy videoeszközt, multimédiás készüléket vagy kiegészítőt sem.
A Philips vélhetően másképp döntött volna, ha az elmúlt évei jobban alakulnak. 2012. utolsó három hónapja alatt a hollandok 481 millió dolláros veszteséget szenvedtek.