Hirdetés

A japán gyártók a noteszpiacot célozták meg



|

Hirdetés

A négy cég, a Toshiba vezetésével azt tervezi, hogy együttes noteszgép mennyiségüket a 2004 márciusával lezáruló gazdasági évben 9.79 millióra emelik, ami 10 százalékkal múlja felül az előző évi mennyiséget, írta cikkében a japán gazdasági napilap, a Nihon Keizai Shimbun vasárnapi száma. Miután a noteszgépek iránti kereslet felforrósodott az USA-ban és Japánban is fellendülése előtt áll a piac, a négy cég a feljavított audiovizuális és hálózati funkciókkal ellátott nagyteljesítményű gépekre helyezi a hangsúlyt. Már a 2003 márciusában lezárult pénzügyi évben is rekordot döntött az eladott gépek mennyisége, miután az előző évben 5.6 százalékkal esett vissza a forgalom. A Toshiba 14 százalékkal, 4.5 millió darabra akarja emelni a jövő márciusig eladandó gépek számát.

A Fujitsu 17 százalékkal, 1.95 millióra, míg az NEC 8 százalékos növelést tűzött ki célul. A Sony teljesítménye a becslések szerint nem változik. Hogy kitűzött célját elérje, a Toshiba áprilisban megnyitotta a kínai Hangcsouban a világ legnagyobb noteszgép-gyártó üzemét. Itt jövő márciusig 750 ezer gép gyártását tervezik, de a következő évben már 2.4 millió hagyja el a szerelőszalagot.

A Toshiba, amelytől 2001-ben az amerikai Dell elragadta a globális piacvezető címet, ismét a vezető szerepér harcol a Dellel és a HP-vel. A Fujitsu hazai leányvállalatai révén kívánja gyártókapacitását növelni, míg az NEC tajvani partnere révén, aki azonban Kínában gyártatja gépei zömét. Japánban tavaly haladta meg a noteszgépek forgalma az asztali rendszerekét.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.