Magyar idő szerint szombat kora reggel kisebb káosz alakult ki a sajtóban, ugyanis elsőként elérhetetlenné vált a Dropbox weboldala, majd a The 1775 Sec nevű szolgáltatásmegtagadásos támadásokra specializált csoport a webhelyre való betöréssel kezdett büszkélkedni, még néhány felhasználói adatbázisból származónak tűnő rekordot is elérhetővé tettek.
A média leggyorsabb reagálású szárnya a sztori hitelességében bízva adatlopásos hackelésként hozta le a történetet, ám röviddel később a The 1775 Sec beismerte, hogy csak trollkodtak: nem történt adatlopás, csupán DDoS-szal elérhetetlenné tették a szolgáltatás weboldalát. Az éppen aktuális mondvacsinált apropójukat Aaron Schwartz öngyilkosságának évfordulója adta.
Dropbox site is back up! Claims of leaked user info are a hoax. The outage was caused during internal maintenance. Thanks for your patience!
— Dropbox (@Dropbox) 2014. január 11.
A történet legutolsó fordulatát a Dropbox tájékoztatása jelenti, amely szerint az üzemzavart egy belső karbantartás okozta, noha konkrétan nem cáfolták, hogy túlterheléses támadás érte volna a őket. Végső soron két lehetőség áll fenn: valamelyik fél hazudik, vagy volt DDoS, de nem az okozta a kiesést.
(Forrás: The Verge | Fotó: DirkJan Ranzijn)