A növekedés megadja azt a lökést a zeneiparnak, amelyre most szüksége van - mert a csengőhangok már most is nagyobb nyereséget termelnek, mint az ún. „single CD”-k. Az MDA számításai szerint 2003 folyamán 70 millió fontot forgalmaz az ipar csengőhangból, míg 2002-ben ez az érték még 40 millió volt. A Universal nagyobb haszonrésre tett szert a Sugababes új slágere, a Round Round csengőhangként való forgalmazásából, mint a kislemezéből. A slágerek és a népszerű tévésorozatok zenéje csengőhangként másfél és három és fél font közötti áron talál vevőre Angliában. 2002-ben ugyan még 97 millió font bevétel származott single CD-k eladásából - viszont a forgalom azóta 37 százalékkal csökkent.
Az elemzők ezért figyelmeztetnek: hiba volna, ha a zeneipar nem használná ki a csengőhangot. „Tény, hogy pillanatnyilag a kalózkodás tizedeli a zeneipart, és az is tény, hogy a csengőhang üzlet szépen kezd beindulni. Hogy aztán épp a csengőhang menti-e meg a zeneipart, még nyitott kérdés, de az máris bizonyos, hogy segít”, mondja Steve Mayall, a Mobile Messaging Analyst szakírója.
A csengőhang hozza a hasznot
Hirdetés
Hirdetés