A negyedik negyedév eladási adatai 3.2 százalékos növekedést mutatnak az előző év azonos időszakához képest az erős karácsonyi vásárnak köszönhetően, ám a 2003-ban eladott 10.4 millió darab 17.9 százalékkal kevesebb, mint a 2002-ben eladott 12.6 millió. Az IDC arra is felhívja a figyelmet, hogy hasonló csökkenés történt 2001 és 2002 között.
Az IDC úgy definiálta a kézi PC-t, mint zsebben elférő eszközt, amellyel adatokhoz lehet hozzáférni, és azokat kezelni. E kritériumokat egyre több mobiltelefon is kielégíti eredeti funkcióin felül. Ezért az IDC úgy véli, ha a kézi PC gyártók ismét növelni akarják eladásaikat, olyan funkciókat kell kínálniuk, amelyek vagy nincsenek a mobiltelefonokon, vagy minőségük jobb azokénál - pl. a kamera, amely a telefonokban meglehetősen gyenge minőségű.
A PDA piacot hagyományosan a PalmOne vezeti, a 2003-as évben 38 százalékos részesedéssel. Erős negyedik negyedévének hála - ahol megkétszerezte előző évi forgalmát - a HP 22 százalékkal megőrizte második helyét. A Sony tért vesztett, de erős negyedik negyedéve miatt maradt a harmadik helyen (14 százalékkal). A Dell első évét a kézi PC piacon a negyedik helyen zárta 5.9 százalékkal. Ötödik a Toshiba 3 százalékkal, de jelentős piacot veszített a feljövő német Medionnal szemben, amely a negyedik negyedévben már 2.8 százalékra növelte részesedését.
2003-ban visszaesett a PDA forgalom
Hirdetés
Hirdetés