A felhasználói bázist alaposan megosztó Windows 8 kiadása óta rendszeresen napirenden van a kérdés, hogy vajon miként teljesít üzletileg az operációs rendszer. A Microsoft ritkán adott túlságosan tényszerű választ, amelyből meglehetősen nyilvánvaló volt, hogy nem sikerült túlszárnyalni az ezen a téren etalonnak tekinthető Windows 7-et.
Tegnap a Goldman Sachs technológiai konferenciáján Tami Reller, a Microsoft marketinges divíziójának alelnöke hat hónap után végre mondott egy friss számot: állítása szerint a partnerek és viszonteladók már 200 milliónál is több licencet vásároltak a cégtől, azaz fél év alatt megduplázódott az eladott licencek mennyisége.
Ez alapján az operációs rendszer bukásnak garantáltan nem nevezhető, még ha a Windows 7-ből azonos időtartam alatt 240 millió is fogyott. A Windows 8.x két hónapon belül újabb jelentős és ingyenes frissítést fog kapni, amely változtatásai főként a hagyományos felületet használók számára lesznek fontosak; nem lepődnénk meg, ha a Microsoft folyamatos tweakelései már mostanra hozzájárultak volna az eladások növeléséhez.