Hirdetés

20 éves az IDG Magyarország



|

Húsz éve ezen a napon jegyezték be hivatalosan a PC World magazint is kiadó IDG Hungary Kft.-t, az IDG Inc (USA) teljes jogú magyarországi tagvállalatát.

Hirdetés

A vállalat története magában foglalja a rendszerváltás idejét és az utóbbi évtizedek informatikai fejlődésének krónikáját. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a cég az 1985-ben alakult CWI Kft. szakmai utódja, és mind a mai napig az 1969-ben alapított Computerworld-Számítástechnika szaklap kiadója.

 

 



Az elmúlt 20 év drasztikusan átalakította a teljes lappiacot, az IDG pedig mindvégig élen járt az új technológiák és trendek implementálásában, népszerűsítésében. Az utóbbi évek gazdasági válságát, illetve a médiafogyasztási szokások átalakulását az IDG lehetőségként fogta fel: rendezvény- és videoüzletágának megerősítésével, saját blogszolgáltatásának elindításával, erőteljes és tudatos közösségépítéssel sikerült a piac élvonalában maradnia.

Ezt a fejlődést tükrözi a vállalat hivatalos nevének változása is: az 1991-ben alapított IDG Magyarországi Lapkiadóból IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft.-re módosította nevét. Jelenleg a cég online és nyomtatott kiadványokat, videókat, rendezvényeket, illetve mobiltermékeket szolgáltat elsődleges, összefoglaló néven „tech buyer” célcsoportjának.

Néhány érdekes adat az IDG hazai jelenlétének történetéből:

1985       Magyarország volt az első szocialista ország, ahol az IDG tagvállalatot alapított

1985 - a CWI Kft. átveszi az 1969-ben alapított Számítástechnika hetilap kiadását

1990 - a CWI Kft. vesz át és ad ki Magyarországon először olyan vezető nyugati sajtótermékeket, mint a Playboy magazin, a Tudomány vagy az Orvostudomány

1992 - elindul a PC World magazin magyar változata

1995 - megjelenik az abCd, az első nem papíralapú, önálló CD-ROM kiadvány

1996 - a hazai lappiacon a PC World jelentkezik először rendszeres CD-melléklettel

1996 - elindul az iNTerNeTTo, az első magyar nyelvű, hazai internetes magazin

1996 - az IDG szervezi az ország első virtuális világkiállítását, a Millecentenárium alkalmából

1997 - lezajlik az első hazai online sajtótájékoztató

2000 - a PC World Magyarországon elsőként ad DVD-mellékletet a magazin mellé

2001 - a nyomtatott és az online médiumok mellett a portfólióban megjelenik az infokommunikációs szakrendezvények szervezése is

2003 - a vállalat elindítja az első BioTech oldalt Kelet-Közép-Európában

2003 - a GameStar játékmagazin indít először saját gyártású tévéműsort a DVD-mellékletén

2008 - az IDG elindítja az első IT-tematikájú videomegosztó oldalt Magyarországon

2009 - a GameStar csomagol Magyarországon elsőként dobozos teljes játékot a magazinhoz

2010 - az IDG elindítja blogszolgáltatását, a blog.web4.hu-t, amelyen a Nintendo.hu hivatalos hazai oldala is fut

2011 - Magyarországon is elindul a nemzetközileg is elismert Macworld online változata

Az IDG a tervek szerint a jövőben is a bevált módon, azaz a tradíció és a modern irányok ötvözésével kíván alkalmazkodni a piac igényeihez, miközben megtartja a hagyományos brandeket (Computerworld, PC World, GameStar), de azokat már négy egyenrangú irányban fejleszti tovább (nyomtatott lapok, online oldalak,  rendezvényszervezés, videoszolgáltatás). A közeljövő tervei közé tartozik a blogszolgáltatás (blog.web4.hu) további fejlesztése is.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.