A Steam 2003-as megjelenésével forradalmat indított a digitális játékok terjesztésében, és rövid idő alatt meghatározó platformmá nőtte ki magát, melyen már nemcsak játékokat lehet vásárolni, de normál felhasználói szoftvereket is, és a közösségi élet is igen pezsgő.
A Valve azonban meglepetést okozott, amikor bejelentette, hogy önálló hardverépítésbe kezdenek, melynek a Steam Machine nevet adják, és amely a Valve saját fejlesztésű operációs rendszerét, a SteamOS-t fogja használni. A Steam Machine-okról aztán kiderült, hogy a gépeket külső gyártók fogják készíteni, különböző hardveres felszereltséggel, hogy mindenki megtalálja az ízlésének és pénztárcájánák megfelelő darabot. A Steam Machine-nak elvileg idén kellett volna megjelennie a kereskedelmi forgalomban, a Valve azonban közölte, hogy a premier dátumát elcsúsztatták 2015-re. Ekkor jelenik meg majd a Steam Controller is. Valószínű, hogy utóbbi minőségi gondja fogja vissza a Steam Machine premierjét is, mert „sokkal jobbá akarják tenni a kontrollert”, egyúttal azt akarják, hogy „mindenki a lehető legjobb játékélményt kapja meg.”