Az On Device Research és a CCS Insights azt vizsgálták, mi a helyzet manapság az okosórákkal, és hogyan állnak hozzájuk a felhasználók. Ehhez több mint 1500 embert kérdeztek meg Amerikában és Nagy-Britanniában, olyanokat, akiknek okostelefonja is van.
Az eredmény elég meglepő, ugyanis a válaszadók 65 százaléka hallott már különböző okosórákról, és több mint 50 pedig a többi viselhető fitneszes kiegészítőt is ismeri. Majdnem ugyanennyien tudják, mi fán terem a Google Glass, pedig kereskedelmi forgalomban még nem is kapható az okosszemüveg.
Az igazán érdekes fordulatot ellenben az jelenti, hogy akinek volt már valaha okosórája, az igen hamar meg is unta annak a használatát. Az effajta eszközök tulajdonosainak a 40 százaléka mondott le az okosórájáról azért, mert megunta vagy egyenesen elfelejtette. Ez fájó lehet a Samsungnak, a Pebble-nek, a Sonynak és a Qualcommnak, de az Apple iWatch-ra nézve sem túl biztató. A statisztikák szerint egyébként leginkább csak a geek férfiak hajlandóak okosórát venni.