A Facebook idén májusban jelentette be, hogy a Windowst futtató számítógépekre hamarosan kiad majd egy játékokat kínáló kliensalkalmazást. A héten elérhetővé vált az eredetileg Games Arcade néven bejelentett Facebook Gameroom első stabil kiadása, az érdeklődők innen tölthetik le az ingyenes alkalmazást.
A Gameroomot sokan Steam-riválisnak aposztrofálják, azonban ez nem állja meg a helyét. Alapvető koncepcionális eltérés a kettő között, hogy a Facebook nem szeretne klasszikus fizetős játékokat látni a saját játékkliensében, helyette reklámokat megjelenítő és in-app vásárlásokat kínáló címekkel szeretné feltöltetni azt. Elsősorban nem a számítógépes és konzolos "core gamer" közönséget próbálja megszólítani, hanem az alkalmi játékosokat. Az elmúlt években a mobilos játékoknak köszönhetően rengeteg alkalmi játékost veszített el a közösségi hálózat, a Gameroom egy meglehetősen izzadságszagú kísérlet a visszaszerzésükre.
Megemlítendő, hogy Gameroom nem egy szimpla wrapper, amelyen keresztül a Facebook újfajta tálalásban próbálná "eladni" a webes felületén már elérhető játékokat, ugyanis a platform lehetővé teszi a Windowson natívan futó, Unity motorra épülő címek publikációját.