A Google Chromecast eszköze 35 dollárért vihető, és ezzel párhuzamosan a Strategy Analytics jelentése szerint a médiatartalmak streamelésére használt eszközök piacának a 35 százalékát szerezte meg magának a Google.
A 2015-ös adatok szerint a Google több ilyen eszközt szállított le, mint amit a rivális gyártók fel tudtak mutatni a 42 milliós ágazatban.
A szektort egyébként a Google mellett az Apple, az Amazon és a Roku vitte a hátán, az összes többi cégnek csak 20 százalékos részesedés jutott.
Miközben a Google tarolt 2015-ben, addig az összesített adatok alapján 2007 óta 37 millió Apple TV fogyott. A másik óriás gyorsan zárkózik fel, a Chromecast 2013 közepe óta 27 milliós számban fogyott. A Roku 20, az Amazon 10 millió eszközt szállított le.
A zenék és videók neten keresztüli streamelésére alkalmas tévék száma tavaly 220 millió volt a statisztikák alapján, amelyeknek az 54 százaléka volt okostévé. Mivel a szolgáltatások gyakran változnak, az emberek pedig nem cserélik évente a televízióikat, ezért a Chromecast - és a riválisai - létjogosultsága nagy, főleg alacsony vételár mellett.