Nagyjából egy hónapja nyüstölik az elszánt gamerek a Steam Controllert. Ennyi idő természetesen elég volt arra, hogy kiismerjék minden funkcióját és kitalálják, hogyan lehet még precízebbé és könnyebben kezelhetővé tenni. A Valve pedig ígéretéhez hűen odafigyelt a játékosok visszajelzésére, így a napokban megjelent szoftveres frissítés már tartalmazza az ötletek nagy részét.
A legérdekesebb talán az egeret helyettesítő, Mouse-Like Joystick névre keresztelt megoldás, ami jócskán megkönnyíti a PC-hez szokott felhasználók életét. Az FPS-ekben kiemelt szereppel bíró mozgás már két formában kivitelezhető, a kontrollert mozgatva tudunk például körülnézni, a precíz célzáshoz pedig a jobb trackpadot használhatjuk. Ezt a gombot ráadásul 16 részre oszthatjuk virtuálisan, mindegyikhez hozzárendelve egy játékbeli funkciót, azaz gyakorlatilag gyorsbillentyűket hozhatunk létre.
Stratégiai vagy MOBA programokban a bal trackpad használható a játéktéren való navigálásra, a jobb pedig a kezelőpanelhez kerül hozzárendelésre, így olyan lesz, mintha két külön egerünk lenne. Könnyebb lett a HTPC-k kezelése is a Steam Controllerrel, ám a Valve nem áll le, további frissítésekre és javításokra készül. Bónuszként a fent látható videót is kiadták, amin a gyártási folyamatot ismerhetjük meg.