Nem sokkal a két konzol tavaly novemberi megjelenése után egyértelművé vált, hogy a játékosok sokkal jobban szeretik a PlayStation 4-et, mint az Xbox One-t. A Microsoft azóta is rendre próbálja megvédeni a játékgépe gyengébb teljesítményét, javításokkal bővíteni a funkciókat, illetve akciókkal és Kinect nélküli verzióval fellendíteni a jóval alacsonyabb keresletet.
Bár a Microsoft eladásai javultak, Amerikában továbbra is a Sony van az élen. Egy brit kereskedőcég, a John Lewis szerint náluk is hasonló a helyzet, ugyanis a vásárlók továbbra is sokkal inkább a PlayStation 4-et akarják hazavinni. Bár az Xbox One iránti igény valamelyest megélénkült, a Sony esetében a kereslet még mindig meghaladja a kínálatot.
A redmondi cég számára mindez nem túl jó hír, hiszen így még azonos árazás esetén is inkább a PlayStation 4 mellett döntenek a felhasználók. A jövőben még többet kell tennie a Microsoftnak akkor, ha meg akarja győzni az embereket, hogy az ő konzolját válasszák. Satya Nadella, a Microsoft ügyvezetője és Phil Spencer, az xboxos ágazat főnöke mindenesetre nagyon elkötelezett az Xbox mellett, így lehetnek még meglepetések.