A Gartner elemzőinek a statisztikája szerint zsinórban az ötödik negyedéven vagyunk túl, amelyben csökkentek a PC-s eladások. 2015 utolsó negyedéve 8,3 százalékos visszaesést jelentett, az év 8 százalékos mínuszban zárt.
Az eladások minden régióban lefelé vették az irányt - a szakértők szerint a fogyasztók más elektronikai termékek iránt érdeklődnek aktívabban, mint a tévék, viselhető eszközök. Ez pedig az ünnepek alatt is érezhető volt.
Minden egyes PC-s gyártó, amelyet figyeltek, negatívan zárta az utolsó negyedévet és a teljes 2015-ös évet is. Ez alól egyetlen kivétel volt, méghozzá az Apple. Az ünnepek alatt az almás cég 2,8, 2015-ben 5,8 százalékkal tudta emelni az eladásait, egyedüli szereplőként.
Az elemzők az idei évre kisebb csökkenést várnak a PC-s piacon, az éves érték csak mínusz 1 százalék lehet. Hozzátették viszont, hogy továbbra is egy folyamat közepén vagyunk, és a mobileszközök még mindig elveszik a hagyományos PC-k elől a piac egy részét.
Az IDC adatai egyébként még pesszimistábbak, náluk a negyedik negyedév 10,6 százalékos mínuszra jött ki. Abban viszont egyetértettek, hogy az Apple példájából úgy tűnik, nagy igény van a drága és prémium gépekre, amelyek a felhasználói élményt helyezik az első helyre.