Elemzők szerint Japán lehet az első ország, ahol erős hanyatlásnak indul a PC-piac azóta, hogy 25 éve megreformálta a háztartási elektronika piacát. Az IDC piackutató cég felmérése szerint a síkképernyős tévék és a mobiltelefonok erősödő eladásai jelzik, hogy a szórakozást már máshol keresik a japánok.
Már ötödik negyedéve folyamatosan csökkennek az eladások, egyedül 2007 második felében 4,8 százalékkal kevesebb desktop, illetve 3,1 százalékkal kevesebb laptop fogyott. A japán felhasználók mát izgalmasabbnak találnak egy hatalmas tévét, mint egy újabb processzort, és a gyerekek is mobiltelefonnal játszva nőnek fel, nem pedig a PC előtt ülve.
Ha csak az eladásokat nézzük világszerte, nem logikus a japán piac viselkedése: a fejlett Egyesült Államokban, és a fejletlenebbnek számító ázsiai országokban is óriási igény van a személyi számítógépekre. Ugyanakkor japánok milliónyi töltenek le zenét egyenesen mobiltelefonjukra. A digitális kamerákat is szívesebben csatlakoztatják egyből tévékészülékükhöz, vagy nyomtatójukhoz, kihagyva a PC-t a láncból. Egy felmérés szerint pedig 50% fölött van azok aránya, akik telefonjukon nézik meg emailjüket is. A Mobagay Town, a leggyorsabban fejlődő közösségi oldal már egyenesen mobilokra lett fejlesztve, de a nagy, nemzetközi óriások (Facebook, Myspace), vagy épp a videomegosztók is kezelhetők telefonon keresztül.
A trend tehát adott, és amíg a személyi számítógépek nem rukkolnak elő valami forradalmi újdonsággal, addig nem is várható nagy változás.