Idén ősszel az AMD új Radeon R7 / R9 grafikus kártyáinak bemutatásakor meglehetősen nagy érdeklődést váltott ki az ezekkel – továbbá visszamenőlegesen a HD 7000 szériás kártyákkal – kompatibilis Mantle programozási felület, amely a DirectX és OpenGL közvetlen riválisa.
Az említett nagyágyúktól eltérően az alacsony szintű Mantle erőssége, hogy az ebben írt kódok számos megszokott szoftveres absztrakciós réteget kihagyva a lehető legközvetlenebb módon kommunikálnak a hardverrel. Ennek eredményeként az AMD szerint az API-t használó algoritmusok a riválisaikban lehetséges implementációiknál számottevően hatékonyabban képes kihasználni a hardverek erőforrásait.
Az AMD pár napja a CES-en adott egy rövid ízelítőt a Mantle végfelhasználók számára fontos sebességbeli előnyéről (a fenti videó 31. percénél kezdődik), amely alapján a Battlefield 4 esetében a DirectX-es renderelőhöz képest akár 45 százaléknyi is lehet a teljesítménybeli plusz. Ez különösen a belépőkategóriában vásárlók számára jelenthet ég és föld típusú különbséget a grafikai minőségben és futtathatóságban.
A tájékoztatás alapján a Frosbite 3, Nitrous és Asura játékmotorok mindenképp támogatni fogják a Mantle-t, mostanra 20-nál is több fejlesztés alatt álló játék esetében biztos a kompatibilitás.
(Forrás: TweakTown)