2016-ben záporoztak az új VR-platformok. A Strategy Analytics legutóbbi jelentése azt vizsgálta, hogy melyik mekkora részesedést tudott elérni az év végéig. Több mint 30 millió VR-headset talált gazdára, az eladások 6 nagy platform között oszlottak szét, a mezőny pedig egyre töredezettebb.
A Google Cardboard platformja mellé érkezett tavaly a Google Daydream, a Samsung Gear VR, az Oculus Rift, a PlayStation VR és a SteamVR az HTC Vive képviseletével.
Az elemzők adatai szerint a Google ultraolcsó Cardboard VR platformja vezette a mezőnyt, azonban a 69 százalékos piaci részesedés csak a szektor árbevételének a 12 százalékát jelentette.
A 17 százalékos Samsung Gear VR ezzel szemben a bevételek 35 százalékát gyűjtötte be, ilyen téren pedig második lett a Sony PS VR. A kettő együtt az árbevételek több mint felét elvitte.
A piac jelenleg nem csak zsúfolt, töredezett is. 2017-ben várhatóan kiderül, hogy kik hullanak ki a versenyből, és kik lesznek népszerűbbek. A hardvereladások nem lesznek elegendőek a sikerhez, a felhasználási területek, appok, játékok és médiatartalmak is számítanak majd.