A Microsoft és a Sony következő konzolja, az Xbox One "Scorpio" és a PlayStation 4 Pro egyaránt rendelkeznek majd 4K-s támogatással, ugyanakkor merőben eltérővel.
Az egyes interjúk során a Microsoft és a Sony elárulták, miképp értelmezik a 4K-s játékok világát az új konzolokon.
A Microsoft natív 4K-ban gondolkozik, a Sony inkább felskálázza a meglévő játékokat. A Sony megközelítése egyszerűbb, ugyanakkor gyengébb minőséget eredményezhet, hiszen ténylegesen nem 3840 x 2160 képponton lesznek renderelve a tartalmak. A PS4 Pro a meglévő full HD-s játékokat konvertálja fel 4K-ra egy belső, 1080p-nél nagyobb frambufferrel.
Bár a konzol már 4K-s jelet küld kifelé, a tartalom nem erre a felbontásra készül, tehát nem a létező legmagasabb minőséggel dolgozik a konzol. A Sony bevallása szerint a játékok többségét felskálázzák majd, ennek hála pedig több címmel lehet élvezni a 4K-s kijelzőket.
A teljes 4K-ban renderelt játékokért a Microsoft megoldásához kell majd fordulni: a Scorpio-címek mind natív 4K-ban renderelik majd a tartalmakat, vagyis nem lesz felskálázás. Elméletben így még részletgazdagabb lehet a kép, de ez csak a jövőben készülő játékokra lesz igaz.
A nagyobb teljesítményt garantáló új Xbox One csak körülbelül egy év múlva készül el, a Sony már idén novemberben piacra dobja a PS4 Pro konzolt.