Hirdetés

KillerNIC - a hálózati vezérlők új generációja?



|

Egy új periféria híre bukkant fel az interneten, mely megbolondíthatja a hálózati vezérlők piacát -- és talán még több pénzt húzhat ki a játékos kedvű felhasználók zsebéből.

Hirdetés

Már megszokhattuk, hogy időről-időre felbukkan egy-egy új periféria, mely jó tulajdonságait a szerverpiacról ülteti át a az otthoni felhasználók számítógépébe. A KillerNIC (NIC = Network Interface Card - hálózati kártya) is egy ilyen eszköz, de kifejezetten a megszállott hálózati játékosok számára készül, akiknek minden egyes képkocka fontos a győzelem eléréséhez. A MaxFPS technológia segítségével a kártyára integrált 400 megahertzes hálózati processzor és 64 megabájt PC-2100 DDR memória leveszi a számítógép fő processzoráról a hálózati által generált terhet, tehát az nem foglal le erőforrást.

Az online játékok esetében nem csak a képkockáknak van nagy jelentősége, hanem fontos az alacsony válaszidő (ping) is, amelyet a KillerNIC különböző technológiákkal próbál alacsonyan tartani. Ezek közül az egyik a GameFirst, mely ismerős lehet az NVidia NForce 5-ből. Ennek feladata, hogy a folyamatos hálózati adatfolyamban a játékok csomagai prioritást kapjanak -- azaz minden egyéb hálózati csomaggal szemben elsőbbséget élvezzenek a játékok számára szükséges hálózati adatok. Természtesen a kártya optimalizálja az adatfolyamot, így játszhatunk és VoIP telefonálhatunk egyidőben, vagy online beszélgethetünk játékostársainkkal anélkül, hogy ez a játékélmény rovására menne.

A gyártó ígérete szerint a KillerNIC bővíthető-, illetve programozható lesz, tehát szinte bárki könnyedén fejlezsthet rá programot, amely kihasználhatja a kártya képességeit.

Felmerül a kérdés, hogy mindez miért jó, amikor minden komolyabb alaplapon találunk gigabites hálózati vezérlőt. Nos, az integrált megoldások viszonylag nagy mértékben terhelik a processzort, pláne ha a vezérlő teljes sávszélesség kapacitását kihasználjuk.
Ugyanakkor a másik oldalról megvizsgálva, nincs olyan helyzet, amikor egy gigabites átvitelre lenne szükség -- kivételt képeznek ezalól a nagy játékszerverek.

Egyetlen lehetséges alkalmazási területetet jöhet szóba, mégpedig egy olyan hálózati környezetben való alkalmazás, ahol gigabites hálózat van kiépítve, és a hálózatra kapcsolt számítógépek között sávszélesség igényű forgalom bonyolódik, miközben online játszani, internet-telefonálni, letölteni szeretnénk.

Vajon hány olyan hardvert tudnak még kitalálni a gyártók, amellyel pénzt tudnak kihúzni a felhasználók zsebéből? Kétség nem férhet hozzá, hogy manapság a "gyorsítók" korát éljük, és minden egyes perifériát a csúcsra járatnak, hogy azt utána jó pénzért lehessen eladni. Gondoljunk csak a napról-napra egyre inkább fejlődő 3D- vagy fizikai gyorsítókra, de ma már a hangkártyák is hardveres gyorsítást alkalmaznak. Persze a játékos keménymag úgyis megvásárolja a drága grafikus kártyát, hangkártyát, a legjobb létező egeret és egérpadot, talán még egy PhysX kártyát is, de otthoni körélmények között, valamint kisebb hálózati eseményeken a KillerNIC-nek nem sok értelme van -- pláne nem egy ADSL vagy kábelnetes vonalon. Aki pedig olyan játékszervert épít, ahol valóban szükség van az egy gigabites átvitelre, az nagy valószínűséggel szerveralkatrészekből építkezik.

Vajon sikerül-e a BigFoot Networknek meghódítani a piacot? Kíváncsian várjuk a fejleményeket. A kártya augusztus 16-án jelenik meg a piacon, áráról egyelőre nincs információ.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.