A Microsoft korábban büszkén hirdette, hogy a közelgő DirectX 12-es frissítésük már az Xbox One-ra is elérhető lesz. A tavaly novemberben megjelent konzollal a Microsoft nem tudja tartani a lépést a PlayStation 4-gyel szemben, amelyből nem csak több darab fogy, hanem az Xbox esetén sok játéknál a felbontásból is áldozni kell a gördülékeny játékmenetért cserébe.
Míg korábban arról volt szó, hogy a DirectX 12 komoly teljesítménynövekedést eredményez majd a Microsoft konzolján, addig Phil Spencer, az Xbox divízió vezetője most egészen másról árulkodott a Twitteren. Spencer azt mondja, hogy a DirectX 12 valóban segít majd a fejlesztőknek többet kihozni a konzolból, ugyanakkor a változtatások nem lesznek igazán jelentősek az Xbox One esetében, inkább csak több lehetőséget nyitnak meg a fejlesztők előtt.
A DirectX 12 Xbox One-ra érkezésének egyelőre még nincs konkrét dátuma, így aki addig is teljesítménynövelésekben bízik, annak muszáj lesz beérnie az időről-időre érkező firmware-frissítésekkel.