Továbbra is erősen megosztja az embereket a viselhető eszközök világa, illetve a kérdés, hogy vajon mennyire hasznosak az effajta kütyük. Az tény, hogy egy okosóra többet tud egy okoskarkötőnél, emiatt pedig többe is kerül.
Éppen ezért talán nem meglepő, hogy a viselhető eszközök piacán inkább az olcsóbb karkötők tarolnak, ami pedig egyet jelent a Fitbit és a Xiaomi uralmával.
Az okosórákat tekintve az Apple vezeti a szektort, azonban az IDC szerint a tavalyi utolsó negyedévben eladott 5 millió Apple Watch után az idei első negyedévben csak 1,5 millió talált gazdára.
Az Apple még így is a harmadik legnagyobb gyártó lett a viselhető eszközök piacán. Persze a Fitbit 4,8 és a Xiaomi 3,7 milliós eladási számaitól messze lemaradt.
Befért még a top 5-be a Garmin, valamint a Samsung a BBK-val holtversenyben.
Ha kifejezetten az okosórákat nézzük, akkor az első Apple-t a Samsung, a Motorola és a Huawei követték, ebben a sorrendben.
A viselhető eszközök piacán 19,7 millió készülék fogyott az első negyedévben, ami éves szinten 67,2 százalékos emelkedés. A fitneszes karkötők meggyőzték az embereket, azonban a statisztikák alapján az Apple Watch-nak és az Android Wear-alapú óráknak még bizonyítaniuk kell.