A Canalys legutóbbi jelentése szerint az Apple Watch továbbra is dominál az okosórák piacán. Csak a negyedik negyedévben 6 millió almás okosóra fogyott el, ami igen jelentős részét adja a világszinten értékesített összesen 9 milliónak.
Ez 12 százalékos növekedést jelent éves szinten az Apple számára, ráadásul csak az érintett három hónap alatt 2,6 milliárd dolláros árbevételt is. Ez persze negyedéves rekord, és a szektor 80 százalékát is uralja így az almás cég.
Éves szinten sem áll rosszul az Apple: 11,9 millió Apple Watch talált gazdára 2016-ban, többek között az olcsóbbá vált első szériának köszönhetően.
Ezzel az Apple Watch volt a tavalyi év legnépszerűbb okosórája, és egyben az eladások felét is kitette. A Fitbit a második helyre futott be 17 százalékkal, a Samsung a harmadikra 15 százalékkal.
Idén appokat támogató okosórával áll elő a Fitbit, tovább reklámozza a Gear S3 modelleket a Samsung, illetve jönnek az Android Wear 2.0-t futtató riválisok is - de mindezt stabil lábakon várja az Apple Watch.