Két kísérleti csatorna indult el - Windows 7 és Xbox 360 témában - a mai napon a GameStar TV oldalán, ahol a felhasználók akár HD minőségű felvételeket is megnézhetnek. A megoldás Microsoft Silverlight alapokon nyugszik, illetve azon belül is a Smooth Streaming technológiát használja, amelyet nagy felbontású felvételek továbbítására terveztek.
A Flash-rivális megoldás a letöltés gyorsaságához és a CPU sebességéhez igazítja a megjelenítést, így biztosítva egyrészt akár a HD minőségű képet és a folyamatos lejátszást is egyben. Ha a technológia mélyére nézünk egy picit, ezt az eredeti, legnagyobb felbontású tartalomból készített több, kisebb felbontás segítségével képes előállítani, valamint a gépünkön megbújó Silverlight kliens használatával, mely folyamatos visszajelzést küld a szervernek arról, hogy éppen milyen megjelenítésre képes a rendszerünk az adott pillanatban. Ha visszaesik a letöltés sebessége, akkor a kisebb felbontású verzióra vált, ha javul az átvitel, akkor jobb minőségű felvételeket kér. Ráadásul a csúcsteljesítményhez nem kell 120 megabájtos letöltésre gondolnunk, hiszen 2,75 megabájt/secundumos sebességénél már elérhető a HD minőség, így akár mobilnet esetén is élvezhető a szolgáltatás. Ugyanez igaz a CPU kapacitásra is. (Ha szeretnénk mindezt tetten érni, akkor a Microsoft IIS oldalán lévő videónál tesztelhetjük a Smooth Streaming megoldását.)
A Smooth Streaming e mellett képes nagy közönséget is kiszolgálni, hiszen a Flash technológiával ellentétben a Silverlight nem fordul minden esetben a kiszolgáló szerverhez. Szó szerint az egész világhálót használja, kihasználva a közbenső szerverek gyorsítótárazását. Magyarán minden egyes felvételnél a Silverlight megkérdi az útba eső szervert, hogy megtalálható-e nála a kért tartalom, s ha az igenlő választ ad, akkor nem megy vissza egészen a forrásig, terhelve annak az erőforrásait.