A "gamer" jelenleg a varázsszó a PC-gyártóknál, akik úgy gondolják, ha egy-egy gépet vagy hardvert játékosoknak szánnak, azért sokkal többet el lehet kérni. Ez abból adódik, hogy a játékok képesek különleges szolgáltatásokat kihasználni, leterhelni a PC-t extrém módon, illetve a perifériáktól megkövetelni a mindennél nagyobb pontosságot és gyorsaságot. Ha nem a színre, csomagolásra és hangzatos marketingre figyelünk, hanem helyette ezeket a szolgáltatásokat, funkciókat keressük, valóban hasznos kiegészítéseket kapunk.
Adaptív képfrissítésű monitor
Néhány éve megjelent már ugyan, de széles körben még csak 1-2 éve terjed a G-Sync és a FreeSync. Előbbi az Nvidia, utóbbi az AMD videokártyáival kompatibilis, vagyis a VGA-nk típusa meghatározza, melyik monitort érdemes választani, merthogy olyan monitor, ami mindkettőt támogatná, nincsen. A két technológia néhány dologban eltér ugyan egymástól (különösen 40 fps alatti sebességnél), de az alapelv ugyanaz: a monitor csakis akkor frissíti a képet, amikor a videokártya elkészült az új képkockával. Ez azt jelenti, hogy a vertikális képfrissítés dinamikusan változik, ezáltal a kép soha nem esik szét, mindig tökéletesen folyamatos, akár 144 Hz-es képfrissítést kapunk, ráadásként pedig a klasszikus V-Syncnél tapasztalható késleltetés, kényszerű várakozás sincsen. A G-Sync némileg fejlettebb, de egy ilyen monitor kb. 50-60 ezer forinttal többe kerül. A FreeSync különösen alacsony FPS-számnál nem olyan hatékony, cserébe viszont nyitott szabvány, ezért egyre több monitornál megkapjuk.
Mechanikus billentyűzet
Hatalmasat mentek a tasztatúrák az elmúlt években. Nemrég még a membrános technológiából igyekeztek kihozni a maximumot, ám itt már felléptek olyan limitációk, mint a sebesség, a túl puha taktilis tulajdonságok és az elégtelen strapabíróság. A megoldás a mechanikus kapcsolók alkalmazása minden egyes gomb alatt. Ebben a legjobb a Cherry cég, amely sokféle színnel jelölt kapcsolókat kínál a billentyűzet-gyártóknak. Ezek a kapcsolók gyorsak, nagyon sokat bírnak és választhatunk puhábbat, keményebbet - bármilyet.
A mechanikus billentyűzeteken gépelni szuper jó érzés, sokkal jobban érezzük a fizikai visszahatást, mint membrános modelleken, a gyorsaság is sokat számít, ráadásként pedig gombonként programozható világítást és nagyon sok extrát kapunk. A mechanikus tasztatúrák egyetlen gondja, hogy drágák, és megjelentek az ollómechanikával javított membrános billentyűzetek is, amik olcsóbbak és szintén elég jók. Érdemes kipróbálni mindenféle megoldást, de azért abban biztosak lehetünk, hogy egy kényelmes és jól megépített mechanikus modellel nem nyúlunk félre.
Félpasszív VGA
Kevesen figyelnek erre az extrára videokártya-választáskor, pedig nagyon hasznos, ha a ventilátorszabályzás dinamikus. A videokártyákat hűteni kell, de a mai, modern GPU-k képesek az órajeleket és feszültségszinteket a terhelés függvényében drasztikusan csökkenteni, ilyenkor a fogyasztás is pár wattra szelidül. A modern és jól megtervezett videokártyák - legyen az belépőszintű, középkategóriás vagy akár csúcsmodell - hűtése ilyenkor leáll. Ez azt jelenti, hogy a ventilátorok nem forognak, a méretes, hőcsövekkel ellátott hűtőborda elegendő ahhoz, hogy a 2D-ben dolgozó GPU által termelt hőt elvezesse. A felhasználó számára az alacsonyabb fogyasztás mellett ez a zajszint csökkenését is jelenti, vagyis egy teljesen némán, passzív hűtéssel dolgozó videokártyája lesz, ami azért ha kell, egy pillanat alatt teljes sebességre kapcsol és máris száguldhatnak rajta a játékok.