Az első nagy hullámához érkezett az okosórák piaca, miután az elmúlt negyedévben világszinten 3,5 millió fogyott ezekből - ez 32 százalékos visszaesést jelent, ami ráadásul az első mínusz a kategória történetében.
Az okosórákat tekintve az elemzők nem nézik a többi viselhető eszközt, vagyis a Fitbit eleve nem szerepel a statisztikákban. Az okosórák piacán az Apple az abszolút úr, és a mostani visszaesés gyakorlatilag teljes egészében az almás vállalatnak köszönhető.
Az Apple piaci részesedése 72 százalékról 47 százalékra zuhant, mivel ezúttal csak 1,6 millió okosórát tudott eladni. A watchOS 2.0 érkezése talán visszaállíthatja az Apple Watch-ot a növekedés irányába.
A Samsung 7-ről 16 százalékra emelte a piaci részesedését, mivel 200 000-rel több eszközt tudott eladni, mint tavaly. A siker a Gear S2-nek köszönhető.
3-ról 9 százalékra emelte a részesedését a Lenovo, hála a Motorola márkának. Az LG 4-ről 8 százalékra javított, a Garmin 2-ről 4-re.
Bár az okosórák piaca még gyerekcipőben jár, az ilyen korai visszaesés jól jelzi, hogy a viselhető eszközök iránt nincs akkora lelkesedés, mint más készülékekért, például az okostelefonokért.