A Lytro bemutatta első plenoptic kameráját, mely a gyártó állítása szerint intenzívebb fényhatásokkal és színekkel rendelkező képeket képes rögzíteni, mint a "hagyományos" kamerák. A gép ereje azonban mégsem ebben, hanem felhasználóbarát funkciójában rejlik, aminek segítségével a képek nem exponálás előtt, hanem utólag is fókuszálhatók. Még ugyan nem volt szerencsénk élesben kipróbálni az eszközt, mivel az csak jövő év elején válik elérhetővé, de maga a megoldás mindenképpen elgondolkoztató. Anélkül készíthetünk például kiváló akciófotókat, hogy előtte a fókuszálással kellene bíbelődnünk. Röviden először fényképezünk, majd azután fókuszálunk.
A gép minimál dizájnú téglatest formája egyáltalán nem hasonlít a szokásos point-and-shoot megoldásaihoz. Ez pedig nem csupán megkülönböztető marketingfogás. Az egyedi technológia f/2 fényerejű lencséi sem fértek volna el másfajta elrendezésben. Kívülről nézve a készülék egyik végében a gyújtótávolságot meghatározó lencsét a másik végében pedig az érintőképernyős LCD kijelző találjuk. A be/ki kapcsológomb, a kioldó gomb, az USB port és a zoomoláshoz szükséges érintés érzékeny sávon kívül más nem helyezkedik el a fényképező oldalán.
A felhasználók a képeiket egy külön erre a célra fejlesztett Mac-es szoftveren keresztül szerkeszthetik (a Pc-s verzió még fejlesztés alatt áll) majd megoszthatják azokat a Facebook-on, ahol az ismerősök is bármikor játszadozhatnak annak fókuszával.
Mindez a Lytro Light Field szenzorának és fejlett szoftverének köszönhető, melyek együttműködve 11 Megarays-es (11 millió fénysugár) felbontású, interaktív HD minőségű fotókat képesek megörökíteni. A hagyományos gépekkel szemben a Lytro nem fókuszált optikát használ és fénymező szenzora a fénysugarak színintenzitásán túl azok beesési szögét is rögzíti.
A lencsesorból érkező hatalmas információtengert egy bonyolult algoritmus változtatja értelmezhető képpontokká, mely egyébként azt is maga után vonja, hogy szoftverfrissítéssel az eszköz teljesítménye is növelhető. Erre a legjobb példa az, hogy a készülék megjelenését követően egy programfrissítés mindenféle hardveres kiegészítő nélkül a 2D-3D váltást is lehetővé teszi majd.
A technikailag bonyolult megoldás legnagyobb ütőkártyája tehát a felhasználóbarát megközelítésmód, ugyanis nem csak a kép készítője változtathatja képei fókuszát, hanem az is, aki megtekinti azokat.
Tekintsünk meg pár Lytro képet:
(a képeken a tárgyakra/személyekre kattintva fókuszálhatunk)