Keserédes híreket kapott a Google. A Chromecastot érintő legújabb statisztikák szerint a streamingelésre alkalmas eszközök piacán tartja a részesedését a webóriás aprósága, még úgyis, hogy olyan riválisok tűntek fel a képben, mint az Amazon Kindle Fire TV. A Google számára a rossz hír az, hogy egyre kevesebbet használják az emberek a Chromecastot.
Miközben az online videók és a tévé neten keresztüli elérése iránti igények fokozatosan emelkednek, egyre több gyártó száll be az ágazatba, hogy internetes tartalmakat küldjenek a nappalik tévéire. Amerikában a 2012-es 14 százalékról mostanra 20 százalékra emelkedett a háztartásokban a streaminges lejátszók aránya. A Parks Associates szerint ugyanakkor hiába maradt 6 százalékon a Chromecast-tulajdonosok aránya, az általuk online megnézett videók havi átlagaránya 78 százalékról 73-ra esett vissza. A weboldalak böngészése 76 százalékról 57 százalékra csökkent.
Bár a Chromecast a tavaly júliusi megjelenése után hosszú ideig nagy siker volt még az Amazonon is, az elemzők véleménye szerint hiába bővül folyamatosan a piac, a Chromecast iránti érdeklődés csökkenőben van. Sokan állítólag csak kíváncsiságból vagy kísérletezgetni vették még anno, mivel 35 dollárért nagyon olcsónak számít.
Fotó: hmmagazine.com