2011. első negyedévében csökkent a PC-eladások száma: a gyártók összesen 80,5 millió darabot szállítottak, ami 3,2 százalékos csökkenést jelent 2010. ugyanezen időszakához viszonyítva. Az okok között a szakértők az alaplapok piacának gyengélkedését, a karácsonyi időszak utáni szezonalitást, a Japánban történt katasztrófákat és az üzemanyagok áremelkedését is említik.
Az IDC piacelemző cég legfrissebb felmérései szerint az idei első negyedévben a legnagyobb három gyártó mindegyike megérezte a fenti hatásokat. A HP 15,1 millió egységgel és 18,9 százalékos piaci részesedéssel az élen maradt. A Dell 10,2 millió darabbal 12,8 százalékot tesz ki a szegmensből, míg az Acer 9 millió PC-je 11,2 százalékos részesedés megszerzésére volt elég.
A csökkenések ellenére nyertesei is vannak az első negyedévnek. A Lenovo és a Toshiba is jobb eredményt produkált, mint tavaly ilyenkor. A Lenovo 8,1 millió PC-t szállított (a tavalyi 7 millió helyett), így 10,1 százalékos részesedésével felzárkózott az Acer mögé. A Toshiba 4,8 millió géppel járult hozzá az eladásokhoz, ez 6 százalékra volt elég a teljes piacból.