Amikor az okosórák berobbantak a piacra, volt, aki a jövőt látta bennük, volt aki pedig előre tudta, hogy nem kell neki ilyesmi.
Bár az első Pebble-tulajdonosok és az Android Wear-alapú készülékek gazdái elégedettek voltak, úgy tűnik, hogy velük be is zárult a piac.
Az eMarketer piackutatói korábban komoly jövőt és növekedést jósoltak a szektornak, tavaly októberben az idei évre 60 százalékosat. A mostani előrejelzés 24,7 százalékos, miközben az amerikai felnőttek közül 39,5 millió használ okosórát, szemben a jósolt 63,7 millióval.
A szakértők szerint azért állt le a szektor, mert magasak az árak és nincs egyértelmű felhasználási területe az eszközöknek. A viselhető eszközöket korábban a sportoláshoz és az egészség monitorozásához keresték.
A trendet a gyártók is észrevették, mostanában nem jött új okosóra - a Moto például ki is jelentette, hogy ne várjunk új modellt.
A piacot jelenleg az olcsó fitneszes karkötők tartják életben, és az eredmények szerint inkább a nőket lesz érdemes megcélozniuk a gyártóknak a termékekkel.