A viselhető eszközök piaca átalakulóban van, hiszen az okosórás láz után kiderült, nem hord majd minden ember ilyesmit. A prémium kategóriában viszont van igény az okosórákra, ezért a luxusórák gyártói ráálltak a kategóriára. Az átlagembereknek viszont az Apple Watch mellett már csak a fitneszes karkötők jelentik a viselhető eszközt.
Ez változhat meg rövidesen, az IDC elemzői szerint ugyanis a viselhető eszközök gyártói számára nagy jövőt hozhatnak az olyan kütyük, mint a Moto Hinthez és a Sony Xperia Earhez hasonló okosfülhallgatók, valamint az okosruhák.
Az IDC növekedést vár a kategóriában, és úgy véli, hogy az okosfülhallgatók nagy szerepet játszhatnak például a valós idejű fordításban. Egyelőre az a nagy kérdés, hogy vajon van-e kellően nagy igény az ilyesmire.
Szintén robbanhat az okosruhák piaca, olyan termékekkel, mint például a Google és a Levi's okosdzsekije. Egy ilyennel gesztusvezérléssel irányítható a zsebben lapuló okostelefon, de az okosruha akár az egészségügyi adatok követésére is alkalmas lehet.
Az IDC szerint egyelőre az okosórák és az okoskarkötők maradnak a viselhető eszközök piacának a csúcsán, a jövőben viszont nagyobb figyelem jut majd az okosfülhallgatókra és az okosruhákra.