A DisplaySearch felmérése szerint az elmúlt évben az LCD tévék részesedése az összes régióban jelentősen megnőtt, ami számszerűsítve a fő régiókban majdnem eléri a 90 százalékot (Japán 86%, Nyugat Európa 84%, Észak Amerika 78%). A szállítások tekintetében Európa vezeti a tabellát 32 százalékkal, szemben Észak Amerikával, ahol 33 százalékról 31 százalékra esett vissza a szállítás a tavalyi év során.
A 2007-ben produkált 56 százalékos piaci növekedés azt jelenti, hogy az LCD tévék már a teljes televíziópiac 47 százalékát birtokolják, szemben a hagyományos katódsugárcsöves- és plazmatévékkel, amik már csak 46-, illetve 7 százalékos részesedéssel bírnak.
Az elemzők és szakemberek szerint az LCD népszerűsége a sokoldalúságában rejlik, mivel ez az egyetlen technológia, amiből 20 hüvelyknél kisebb típusokat is gyártanak -- ebből kifolyólag rengeteg felhasználási területen alkalmazható. Természetesen az sem elhanyagolandó tény -- ami ismét az LCD felé billenti a mérleg nyelvét --, hogy méreteit tekintve sokkal vékonyabbak, mint a hagyományos CRT televíziók, ami könnyebb elhelyezést kínál azok számára is, akik egyébként kevesebb helyből gazdálkodnak.
A siker nagyrészt a 32 hüvelykes és ennél kisebb képtátlójú tévéknek köszönhető, mivel árban ezek képviselik az elérhető kategóriát, de a 40 hüvelyk feletti kategória is szépen növekszik, köszönhetően az újgenerációs TFT panelekneknek, melyekből költséghatékonyabban állítják elő a nagyobb paneleket.
Számokban kifejezve, a 40 hüvelykes és ennél nagyobb LCD tévék részesedése 44 százalékról 65-re nőtt, szemben a plazmával és a projektoros technológiával, ami 40- és 16 százalékról 31-, illetve 3 százalékra esett vissza.
Bár néhány gyártó még mindig a plazmatévét favorizálja, de úgy tűnik az LCD lesz a befutó, tekintve, hogy más alternatíva egyelőre sem jön szóba -- a Sony is leállt a projektoros tévével, a lézertévé pedig még várat magára annak ellenére, hogy a Mitsubishi az idei CES-en már bemutatta saját készülékét.