A jelek szerint nem lesz akkora sláger az okosórákból, mint azt sok gyártó remélte: az idei harmadik negyedévben éves összehasonlításban 51,6 százalékkal kevesebbet tudtak eladni, vagyis alaposan megcsappant a kereslet az effajta eszközök iránt.
Az IDC piacelemző cég szerint a harmadik negyedévben a 2,7 milliós mezőnyben az Apple Watch volt a legnépszerűbb, amely bár eladásokban 71,6 százalékos csökkenést tapasztalt, a 41,3 százalékos piaci részesedésével még mindig a hátán viszi a piacot. Tavaly a részesedése mindenesetre még 70,2 százalék volt.
A második legnépszerűbb gyártó lett a Garmin, a harmadik a Samsung. Ezek a cégek 600 000 és 400 000 okosórát tudtak eladni egy negyedév alatt. A Garmin teljesítménye nagyot ugrott, 324 százalékot erősített.
A Lenovo és a Pebble nagyjából 100 000 okosórát tudtak eladni (ez szintén nagy visszaesést jelent), ami 3,4 és 3,2 százalékos piaci részesedésre volt elég.